VertiSal Actualizarea 159 din 14.04.2020
*In Nomenclatoare>>Nomenclator elemete pontaj a fost adaugat elementul predefinit "Indem. somaj tehnic OUG 30".
*In firmele unde aveti in luna martie ore de somaj tehnic si in Nomenclatoare>>Parametri>>Pontaj, rubrica "Somaj tehnic L30 platit in luna curenta" este debifata, dupa virarea sumelor de catre AJOFM/ANOFM puteti accesa luna aprilie pe Operare>>Prime, unde apasand butonul "Somaj tehn.ant.", transferati sumele aferente orelor de somaj tehnic din luna anterioara.
Din rubrica "Perioada anterioara" sunt relevante doar anul si luna la care se refera, acestea raportandu-se in declaratia 112.
Puteti modifica data platii, pentru a corespunde cu data efectiva a platii catre angajati, accesand butonul "Modificare data", modificati valoarea rubricii "Data platii primei", apoi selectati "Indem. somaj tehnic OUG 30", selectati toate compartimentele si apoi confirmati.
*Prin decretul Presedintelui Romaniei, incepand cu data de 15 aprilie 2020, se prelungește cu 30 de zile starea de urgenta pe intreg teritoriul Romaniei (in aplicatie pana in 14 mai/15 mai in functie de parametrul "Ziua incetare suspendare este lucrata" din Nomenclatoare>>Parametri>>Pontaj).
*In firmele unde aveti in luna martie ore de somaj tehnic si in Nomenclatoare>>Parametri>>Pontaj, rubrica "Somaj tehnic L30 platit in luna curenta" este debifata, dupa virarea sumelor de catre AJOFM/ANOFM puteti accesa luna aprilie pe Operare>>Prime, unde apasand butonul "Somaj tehn.ant.", transferati sumele aferente orelor de somaj tehnic din luna anterioara.
Din rubrica "Perioada anterioara" sunt relevante doar anul si luna la care se refera, acestea raportandu-se in declaratia 112.
Puteti modifica data platii, pentru a corespunde cu data efectiva a platii catre angajati, accesand butonul "Modificare data", modificati valoarea rubricii "Data platii primei", apoi selectati "Indem. somaj tehnic OUG 30", selectati toate compartimentele si apoi confirmati.
*Prin decretul Presedintelui Romaniei, incepand cu data de 15 aprilie 2020, se prelungește cu 30 de zile starea de urgenta pe intreg teritoriul Romaniei (in aplicatie pana in 14 mai/15 mai in functie de parametrul "Ziua incetare suspendare este lucrata" din Nomenclatoare>>Parametri>>Pontaj).
VertiSal Actualizarea 158 din 11.04.2020
*A fost adaugata lista in format Excel cuprinzand parintii care beneficiaza de zilele libere pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant L19/2020.
Modelul implementat este cel din Ord 346 din 26 martie 2020, care nu corespunde insa Art.3, Alin.(1), lit.a) din Hot. 217 din 18 martie 2020, pentru ca nu cuprinde "precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada". Pentru aceasta am adaugat coloanele "Indemnizatia bruta acordata" si "Indemnizatia neta acordata".
Fisierul excel rezultat va trebui completat de dumneavoastra cu elemente lipsa (perioada acordarii, date despre celalalt parinte si evantual despre copii care nu sunt operati in aplicatie ca persoane intretinute) si anexat declaratiei pe proprie raspundere care insoteste cererea sumelor de la AJOFM/ANOFM.
Fisierul este precompletat pentru persoanele care au operate in pontaj zile libere platite conform L19, cu datele lor si ale copiilor operati ca intretinuti.
Fisierul contine in a doua foaie copiii care au peste 12 ani. Acestia nu sunt inscrisi in lista, dar puteti sa copiati datele de aici in situatia in care au sub 18 ani, sunt cu dizabilitati si sunt inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant.
Modelul implementat este cel din Ord 346 din 26 martie 2020, care nu corespunde insa Art.3, Alin.(1), lit.a) din Hot. 217 din 18 martie 2020, pentru ca nu cuprinde "precum si indemnizatia acordata pe aceasta perioada". Pentru aceasta am adaugat coloanele "Indemnizatia bruta acordata" si "Indemnizatia neta acordata".
Fisierul excel rezultat va trebui completat de dumneavoastra cu elemente lipsa (perioada acordarii, date despre celalalt parinte si evantual despre copii care nu sunt operati in aplicatie ca persoane intretinute) si anexat declaratiei pe proprie raspundere care insoteste cererea sumelor de la AJOFM/ANOFM.
Fisierul este precompletat pentru persoanele care au operate in pontaj zile libere platite conform L19, cu datele lor si ale copiilor operati ca intretinuti.
Fisierul contine in a doua foaie copiii care au peste 12 ani. Acestia nu sunt inscrisi in lista, dar puteti sa copiati datele de aici in situatia in care au sub 18 ani, sunt cu dizabilitati si sunt inscrisi in cadrul unei unitati de invatamant.
VertiSal Actualizarea 157 din 08.04.2020
*Au fost adaugate notele contabile aferente somajului tehnic (OUG30) si zilelor libere platite parintilor (L19). Conturile pot fi personalizate accesand Nomenclatoare>>Nomenclator note contabile.
*A fost adaugata in Nomenclatoare>>Parametri>>Pontaj, bifa "Somaj tehnic L30 platit in luna curenta". Prestabilit bifat.
Daca debifati, sumele aferente zilelor de somaj tehnic (OUG 30) nu se vor regasi in situatiile lunii curente, urmand sa se acorde luna urmatoare. Acolo vor trebui adaugate ca Prime>>Prima - venit per. anterioara, unde la justificari se alege "Altele". O sa incercam sa automatizam acest proces, pana la calculul salarial pentru luna aprilie, pentru cei care opteaza pentru aceasta varianta.
*A fost adaugata posibilitatea generarii listei pentru solicitarea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazuta la art. XV alin. (2) din OUG 30/2020, conform Ordin 742/31.03.2020 publicat in MO 269/31.03.2020, pe perioada suspendarii temporare a contractului de activitate sportiva. Lista se obtine si in format Excel. Fisierul .xls se genereaza dupa vizualizarea listei.
*A fost adaugata lista Stat zile libere parinti, cuprinzand zilele libere acordate parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant L19/2020. Acestea se acorda si pe timpul vacantei scolare, ca urmare a starii de urgenta (OUG 30, Art.1, Alin.1). In zilele urmatoare o sa adaugam un fisier excel precompletat cu datele disponibile in aplicatie, care va trebui completat de dumneavoastra cu elemente lipsa si anexat declaratiei pe proprie raspundere prin care se solicita sumele (Ord 346/2020)
*A fost modificata decizia de incetare a suspendarii pe motiv de reducere a activitatii.
*Au fost eliminate temporar cateva validari la operare concedii medicale.
*A fost adaugata in Nomenclatoare>>Parametri>>Pontaj, bifa "Somaj tehnic L30 platit in luna curenta". Prestabilit bifat.
Daca debifati, sumele aferente zilelor de somaj tehnic (OUG 30) nu se vor regasi in situatiile lunii curente, urmand sa se acorde luna urmatoare. Acolo vor trebui adaugate ca Prime>>Prima - venit per. anterioara, unde la justificari se alege "Altele". O sa incercam sa automatizam acest proces, pana la calculul salarial pentru luna aprilie, pentru cei care opteaza pentru aceasta varianta.
*A fost adaugata posibilitatea generarii listei pentru solicitarea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazuta la art. XV alin. (2) din OUG 30/2020, conform Ordin 742/31.03.2020 publicat in MO 269/31.03.2020, pe perioada suspendarii temporare a contractului de activitate sportiva. Lista se obtine si in format Excel. Fisierul .xls se genereaza dupa vizualizarea listei.
*A fost adaugata lista Stat zile libere parinti, cuprinzand zilele libere acordate parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant L19/2020. Acestea se acorda si pe timpul vacantei scolare, ca urmare a starii de urgenta (OUG 30, Art.1, Alin.1). In zilele urmatoare o sa adaugam un fisier excel precompletat cu datele disponibile in aplicatie, care va trebui completat de dumneavoastra cu elemente lipsa si anexat declaratiei pe proprie raspundere prin care se solicita sumele (Ord 346/2020)
*A fost modificata decizia de incetare a suspendarii pe motiv de reducere a activitatii.
*Au fost eliminate temporar cateva validari la operare concedii medicale.
VertiSal Actualizarea 156 din 03.04.2020
*A fost adaugata posibilitatea generarii Cererii si a Declaratiei pe propria raspundere (Anexa 1) pentru solicitarea acordarii sumelor necesare platii indemnizatiei prevazuta la art. XI alin.1din OUG 30/2020, conform Ordin 741/31.03.2020 publicat in MO 269/31.03.2020.
*A fost adaugata posibilitatea obtinerii in format Excel a listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie pentru somajul tehnic (Anexa nr. 2). Fisierul xls se genereaza dupa vizualizarea listei. Se pare ca unele Agentii de Somaj solicita acest format, desi legal nu ar fi cazul.
Incepand cu data de 2 aprilie 2020, pe langa procedura de trimitere a documentelor de solicitare a sumelor necesare platii indemnizatiei pentru somajul tehnic la emailurile de forma judet@anofm.gov.ro, care ramane valabila, a fost creata o alternativa prin platforma https://aici.gov.ro. Gasiti instructiuni dupa accesare.
*A fost adaugata posibilitatea obtinerii in format Excel a listei persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie pentru somajul tehnic (Anexa nr. 2). Fisierul xls se genereaza dupa vizualizarea listei. Se pare ca unele Agentii de Somaj solicita acest format, desi legal nu ar fi cazul.
Incepand cu data de 2 aprilie 2020, pe langa procedura de trimitere a documentelor de solicitare a sumelor necesare platii indemnizatiei pentru somajul tehnic la emailurile de forma judet@anofm.gov.ro, care ramane valabila, a fost creata o alternativa prin platforma https://aici.gov.ro. Gasiti instructiuni dupa accesare.
VertiSal Actualizarea 155 din 01.04.2020
Revenim cu precizarea ca indemnizatia de somaj tehnic, acordata conform OUG nr. 30/2020, solicitata din bugetul asigurarilor pentru somaj este suma bruta, totalul coloanei Cuantumul indemnizatiei din Lista Somaj tehnic.
*A fost modificat modelul listei persoanelor carora li s-a suspendat contractul individual de munca din initiativa angajatorului potrivit art.52 alin.(1) lit.c) din L53/2003 pentru care se solicita acordarea sumelor necesare platii indemnizatiei prevazuta la art. XI alin.1din OUG 30/2020, conform Ordin 741/31.03.2020 publicat in MO 269/31.03.2020.
*A fost modificata adeverinta pentru concedii medicale conform Ordin 502/2020 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate. Au fost adaugate informatii despre seria si numarul certificatului de concediu medical anterior, codul de diagnostic si data pana la care este valabil. De asemenea, acum se certifica si ca salariatul indeplineste stagiul de asigurare(?)
*A fost publicat Ordinul nr. 346/2020 privind aprobarea modelului declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 217/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, in Monitorul Oficial nr. 265 din 31 martie 2020. Avand in vedere ca o serie de informatii care trebuie completate (Nume si prenume, CNP celuilalt parinte, numele si prenumele copilului/copiilor, perioada pentru care se acorda indemnizatia) nu se gasesc in aplicatia VertiSal, aceasta nu va fi implementata. Va fi disponibil un stat cu persoanele care au beneficiat de zilele libere acordate parintilor, cu sumele nete care trebuie solicitate.
*A fost modificat modelul listei persoanelor carora li s-a suspendat contractul individual de munca din initiativa angajatorului potrivit art.52 alin.(1) lit.c) din L53/2003 pentru care se solicita acordarea sumelor necesare platii indemnizatiei prevazuta la art. XI alin.1din OUG 30/2020, conform Ordin 741/31.03.2020 publicat in MO 269/31.03.2020.
*A fost modificata adeverinta pentru concedii medicale conform Ordin 502/2020 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate. Au fost adaugate informatii despre seria si numarul certificatului de concediu medical anterior, codul de diagnostic si data pana la care este valabil. De asemenea, acum se certifica si ca salariatul indeplineste stagiul de asigurare(?)
*A fost publicat Ordinul nr. 346/2020 privind aprobarea modelului declaratiei pe propria raspundere prevazute la art. 3 alin. (1) lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 217/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a unitatilor de invatamant, in Monitorul Oficial nr. 265 din 31 martie 2020. Avand in vedere ca o serie de informatii care trebuie completate (Nume si prenume, CNP celuilalt parinte, numele si prenumele copilului/copiilor, perioada pentru care se acorda indemnizatia) nu se gasesc in aplicatia VertiSal, aceasta nu va fi implementata. Va fi disponibil un stat cu persoanele care au beneficiat de zilele libere acordate parintilor, cu sumele nete care trebuie solicitate.
VertiSal Actualizarea 154 din 31.03.2020
*A fost adaugata in Operare>Pontaj, langa rubrica "Zile libere platite", rubrica "din care L19", unde se opereaza zilele libere platite parintilor pentru supravegherea copiilor in cazul inchiderii temporare a unitatilor de invatamant (L 19/2020). Zilele operate aici se vor plati cu 75% din salariu.
*A fost adaugata in Operare>Pontaj, langa rubrica "Ore somaj tehnic", rubrica "din care OG30", unde se opereaza Orele de somaj tehnic acordate conform OUG 30/2020, a caror suma bruta va fi suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
De asemenea aveti disponibila o bifa, in functie de care, daca bifa este aplicata, nu se limiteaza suma acordata la 75% din salariul mediu brut pe economie, angajatorul trebuind sa plateasca diferenta intre 75% din salariul de incadrare si 75% din salariul mediu brut, aferent zilelor de somaj tehnic, in situatia in care salariul de incadrare este superior salariului mediu brut. Nebifat, indemnizatia este limita la 75% din salariul mediu brut aferent perioadei de somaj tehnic.
*A fost adaugat in Operare>Pontaj, in partea de jos, intre "Calculator" si "Verificare coerenta pontaj", un buton care permite completarea rubricilor aferente somajului tehnic, prin importul din actele aditionale de suspendare a contractelor de munca cu Art.52, alin.1, lit.c. Inainte de a importa, recomandam sa faceti o salvare pe Sistem>>Salvare restaurare. Dupa import va trebui sa parcurgeti pontajul pentru a corecta rubrica Total ore lucrate, in concordanta cu noile date introduse, ca raspuns la validarea automata.
*In Listare>>Liste, aveti disponibila "Lista somaj tehnic" - a persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia acordata pe perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca din initiativa angajatorului. Pentru ca aceasta sa reflecte realitatea, trebuie sa aveti completat Nivelul studiilor pe Operare>>Date despre salariati>>Detalii, in partea dreapta, jos. Alegeti din lista disponibila. Pentru persoanele pentru care nu completati nivelul studiilor, in lista va apare codul corespunzator studiilor medii/liceale.
Resedinta (urban/rural) este completata conform judetului si a localitatii selectate din adresa salariatului, conform clasificarii SIRUTA an 2019
*In Listare>>Liste, aveti disponibila lista "Calcul somaj tehnic". Din aceasta lista se poate obtine totalul restului de plata, care va trebui cerut de la AJOFM.
*O sa revenim in perioada imediat urmatoare cu completarea notelor contabile, cu lista beneficiarilor zilelor libere platite parintilor, si probabil cu listele modificate aferente somajului tehnic, cele actual implementate cf. OUG 30/2020 fiind deja abrogate prin OUG32/26.03.2020 care a fost publicat in seara zilei de 30.03.2020.
*A fost adaugata in Operare>Pontaj, langa rubrica "Ore somaj tehnic", rubrica "din care OG30", unde se opereaza Orele de somaj tehnic acordate conform OUG 30/2020, a caror suma bruta va fi suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
De asemenea aveti disponibila o bifa, in functie de care, daca bifa este aplicata, nu se limiteaza suma acordata la 75% din salariul mediu brut pe economie, angajatorul trebuind sa plateasca diferenta intre 75% din salariul de incadrare si 75% din salariul mediu brut, aferent zilelor de somaj tehnic, in situatia in care salariul de incadrare este superior salariului mediu brut. Nebifat, indemnizatia este limita la 75% din salariul mediu brut aferent perioadei de somaj tehnic.
*A fost adaugat in Operare>Pontaj, in partea de jos, intre "Calculator" si "Verificare coerenta pontaj", un buton care permite completarea rubricilor aferente somajului tehnic, prin importul din actele aditionale de suspendare a contractelor de munca cu Art.52, alin.1, lit.c. Inainte de a importa, recomandam sa faceti o salvare pe Sistem>>Salvare restaurare. Dupa import va trebui sa parcurgeti pontajul pentru a corecta rubrica Total ore lucrate, in concordanta cu noile date introduse, ca raspuns la validarea automata.
*In Listare>>Liste, aveti disponibila "Lista somaj tehnic" - a persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatia acordata pe perioada suspendarii temporare a contractului individual de munca din initiativa angajatorului. Pentru ca aceasta sa reflecte realitatea, trebuie sa aveti completat Nivelul studiilor pe Operare>>Date despre salariati>>Detalii, in partea dreapta, jos. Alegeti din lista disponibila. Pentru persoanele pentru care nu completati nivelul studiilor, in lista va apare codul corespunzator studiilor medii/liceale.
Resedinta (urban/rural) este completata conform judetului si a localitatii selectate din adresa salariatului, conform clasificarii SIRUTA an 2019
*In Listare>>Liste, aveti disponibila lista "Calcul somaj tehnic". Din aceasta lista se poate obtine totalul restului de plata, care va trebui cerut de la AJOFM.
*O sa revenim in perioada imediat urmatoare cu completarea notelor contabile, cu lista beneficiarilor zilelor libere platite parintilor, si probabil cu listele modificate aferente somajului tehnic, cele actual implementate cf. OUG 30/2020 fiind deja abrogate prin OUG32/26.03.2020 care a fost publicat in seara zilei de 30.03.2020.
VertiSal Actualizarea 153 din 27.03.2020
A fost modificata Adeverinta pentru permiterea deplasarii la si de la locul de munca in perioadele in care aceasta este limitata - acum cuprinde si perioada pentru care se acorda, cu precizarea ca perioada poate fi perioada decretata pentru starea de urgenta (momentan pana la 15.04.2020) sau mai scurta. Perioada va este solicitata la initierea listarii, fiind precompletata, dar aveti posibilitatea modificarii, sau stergerii daca doriti sa o completati manual.
Grupul de Comunicare Strategica a precizat ca atat modelul de adeverinta cat si declaratia, care au fost facute publice anterior, sunt valabile.
Grupul de Comunicare Strategica a precizat ca atat modelul de adeverinta cat si declaratia, care au fost facute publice anterior, sunt valabile.
VertiSal Actualizarea 152 din 24.03.2020
*A fost adaugata posibilitatea generarii din aplicatie a deciziei de suspendare a contractului de munca conform art. 52 alin.(1) lit. c) din Codul Muncii (Somaj tehnic).
Dat fiind ca fiecare firma care recurge la somajul tehnic are anumite motive specifice, inainte de a genera deciziile de suspendare pentru somaj tehnic, va rog sa accesati Nomenclatoare>>Configurare CIM/Decizii, sa selectati la Tip document "SRTA" - Decizie suspendare - reducere temporara a activitatii (art.52 alin.1 lit.c), sa selectati pozitia a 3-a, care pe coloana "Element" are valoarea "Motivarea", sa apasati butonul "Modificare" si sa editati rubrica "Continut" lasand dintre motivele enumerate pe cele care corespund realitatii dumneavoastra, sau puteti inlocui cu un text pe care il considerati portivit, cu limitarea la maxim 10 randuri.
Aceasta editare trebuie facuta pentru fiecare societate.
Dat fiind ca fiecare firma care recurge la somajul tehnic are anumite motive specifice, inainte de a genera deciziile de suspendare pentru somaj tehnic, va rog sa accesati Nomenclatoare>>Configurare CIM/Decizii, sa selectati la Tip document "SRTA" - Decizie suspendare - reducere temporara a activitatii (art.52 alin.1 lit.c), sa selectati pozitia a 3-a, care pe coloana "Element" are valoarea "Motivarea", sa apasati butonul "Modificare" si sa editati rubrica "Continut" lasand dintre motivele enumerate pe cele care corespund realitatii dumneavoastra, sau puteti inlocui cu un text pe care il considerati portivit, cu limitarea la maxim 10 randuri.
Aceasta editare trebuie facuta pentru fiecare societate.
VertiSal Actualizarea 151 din 23.03.2020
*A fost adaugata posibilitatea generarii din aplicatie a Adeverintei pentru permiterea deplasarii la si de la locul de munca in perioadele in care aceasta este limitata (momentan doar intre orele 22-06).
In Listare>>Adeverinte, aveti disponibil butonul "Deplasare". Puteti preciza anterior ce anume sa fie completat la rubricile "Domeniul activitatii profesionale" unde puteti alege intre CAEN societate, functia salariatului sau necompletat, iar la rubrica "Loc desfasurare activitate" puteti alege intre sediul angajatorului si necompletat. Optiunile le gasiti in centrul formularului 'Adeverinte".
Ramane ca angajatul sa completeze rubricile : Traseul deplasarii si Mijlocul de deplasare, pe care in general le cunoaste angajatorul.
Pentru angajatii care locuiesc la alta adresa decat cea de domiciliu inregistrata in aplicatie, va trebui sa completati adeverinta inafara aplicatiei, au sale listati Adeverinte -varianta pe proprie raspundere pe care sa si le completeze angajatii.
Daca aveti posibilitatea, puteti lua in considerare sa faceti disponibile la sediu pentru angajati formulare goale (listate) de Adeverinte - in varianta declaratie pe proprie raspundere, pentru ca si aceasta poate fi folosita si pentru deplasarea la/de la locul de munca, si este destul de cuprinzatoare pentru a fi completata olograf.
In Listare>>Adeverinte, aveti disponibil butonul "Deplasare". Puteti preciza anterior ce anume sa fie completat la rubricile "Domeniul activitatii profesionale" unde puteti alege intre CAEN societate, functia salariatului sau necompletat, iar la rubrica "Loc desfasurare activitate" puteti alege intre sediul angajatorului si necompletat. Optiunile le gasiti in centrul formularului 'Adeverinte".
Ramane ca angajatul sa completeze rubricile : Traseul deplasarii si Mijlocul de deplasare, pe care in general le cunoaste angajatorul.
Pentru angajatii care locuiesc la alta adresa decat cea de domiciliu inregistrata in aplicatie, va trebui sa completati adeverinta inafara aplicatiei, au sale listati Adeverinte -varianta pe proprie raspundere pe care sa si le completeze angajatii.
Daca aveti posibilitatea, puteti lua in considerare sa faceti disponibile la sediu pentru angajati formulare goale (listate) de Adeverinte - in varianta declaratie pe proprie raspundere, pentru ca si aceasta poate fi folosita si pentru deplasarea la/de la locul de munca, si este destul de cuprinzatoare pentru a fi completata olograf.
VertiSal Actualizarea 150 din 16.03.2020
*A fost adaugata posibilitatea generarii din aplicatie a actului aditional pentru modificarea Contractului individual de munca in Contract individual de munca cu clauza de telemunca (L81/2018).
VertiSal Actualizarea 149 din 01.02.2020
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_28012020.zip).
VertiSal Actualizarea 148 din 27.01.2020
*A fost modificata Statistica S3 anuala, disponibila in meniul Listare, pentru a putea obtine centralizarea si pe compartiment sau compartiment superior, util in situatia in care una din aceste subdiviziuni corespunde impartirii pe judete a activitatii.
VertiSal Actualizarea 147 din 16.01.2020
*A fost actualizat calculul salarial pentru anul 2020.
Incepand cu 01 ianuarie 2020 salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este 2.230 lei pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 12,43 lei/ora, potrivit art. 1 alin (1) din HG 937/2018.
Pentru personalul incadrat pe functii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime in munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, se stabileste (ramane) la 2.350 lei lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore in medie pe luna, reprezentand 14,044 lei/ora, potrivit art.1 alin (2) din HG 935/2019.
In perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2020, pentru domeniul constructiilor, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 17,928 lei/ora, potrivit art.71 alin (1) din OUG 114/2018. Aceste prevederi se aplica exclusiv domeniilor de activitate prevazute la art. 66 pct. 1, in anumite conditii.
Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 este de 5.429 lei, conform art.15 din L 6/06.01.2020.
Prin L 263/2019 s-a eliminat supra-impozitarea contractelor de munca cu timp partial incepand cu 01 ianuarie 2020. Astfel, se abroga prevederile art. 146 alin. (5.1) - (5.5) din Codul fiscal si prevederile art. 168 alin. (5.1), revenindu-se la calculul contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate la venitul brut, pentru veniturile inferioare salariului minim brut.
*A fost adaugata "Lista angajatilor detasati", in format Excel, disponibila pe Listare>>Liste>>Detasati.
*A fost adaugata lista "Detalii calcul fond solidaritate", in format Excel, disponibila pe Listare>>Liste>>F.solidaritate. Butonul este vizibil doar daca firma datoreaza contibutie.
*Au fost adaugate 3 tipuri de venituri care se pot selecta in Operare>>Date despre salariati: "Venituri dintr-o activitate specifica, in baza unui contract de internship,L176/2018","Avantaje în bani sau natura de la terti, dintr-o relatie generatoare de venituri din salarii sau asimilate" si "Nerezidenti care obtin venituri din salarii si asimilate din Romania, dar nu datoreaza contrib.sociale in Romania".
Incepand cu 01 ianuarie 2020 salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata este 2.230 lei pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 12,43 lei/ora, potrivit art. 1 alin (1) din HG 937/2018.
Pentru personalul incadrat pe functii pentru care se prevede nivelul de studii superioare, cu vechime in munca de cel putin un an in domeniul studiilor superioare, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, se stabileste (ramane) la 2.350 lei lunar, pentru un program normal de lucru de 167,333 ore in medie pe luna, reprezentand 14,044 lei/ora, potrivit art.1 alin (2) din HG 935/2019.
In perioada 1 ianuarie 2020 - 31 decembrie 2020, pentru domeniul constructiilor, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata se stabileste la suma de 3.000 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 167,333 ore pe luna, reprezentand 17,928 lei/ora, potrivit art.71 alin (1) din OUG 114/2018. Aceste prevederi se aplica exclusiv domeniilor de activitate prevazute la art. 66 pct. 1, in anumite conditii.
Castigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2020 este de 5.429 lei, conform art.15 din L 6/06.01.2020.
Prin L 263/2019 s-a eliminat supra-impozitarea contractelor de munca cu timp partial incepand cu 01 ianuarie 2020. Astfel, se abroga prevederile art. 146 alin. (5.1) - (5.5) din Codul fiscal si prevederile art. 168 alin. (5.1), revenindu-se la calculul contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate la venitul brut, pentru veniturile inferioare salariului minim brut.
*A fost adaugata "Lista angajatilor detasati", in format Excel, disponibila pe Listare>>Liste>>Detasati.
*A fost adaugata lista "Detalii calcul fond solidaritate", in format Excel, disponibila pe Listare>>Liste>>F.solidaritate. Butonul este vizibil doar daca firma datoreaza contibutie.
*Au fost adaugate 3 tipuri de venituri care se pot selecta in Operare>>Date despre salariati: "Venituri dintr-o activitate specifica, in baza unui contract de internship,L176/2018","Avantaje în bani sau natura de la terti, dintr-o relatie generatoare de venituri din salarii sau asimilate" si "Nerezidenti care obtin venituri din salarii si asimilate din Romania, dar nu datoreaza contrib.sociale in Romania".
VertiSal Actualizarea 146 din 16.12.2019
*A fost modificat calculul facilitatilor acordate firmelor din domeniul constructiilor conform Ord. 3063/2019 si OUG 43/2019, pentru luna iulie 2019.
Inainte de a reface calculul, verificati in Nomenclatoare>>Parametri sa aveti bifata rubrica "Scutiri cf. OUG43/2019".
Se da un calcul in Operare>>Pontaj.
Aveti la dispozitie pe Listare>>Liste>>Detaliere 07.2019, unde vi se genereaza un fisier excel cu doua foi. Prima detaliaza acordarea facilitatilor fiscale in constructii conform art.60 pct.5 din Codul Fiscal pe perioadele 1-21.07 respectiv 22-31.07, iar a doua foaie detaliaza impartirea concediilor medicale pe cele doua perioade. Acestea sunt utile pentru verificare si se pot prezenta organului de control pentru a dovedi realitatea datelor inscrise centralizat in cadrul sectiunilor A.1si B.4 ale D112.
In situatia in care distribuirea automata a zilelor si a veniturilor pe cele doua perioade nu este conforma realitatii, puteti ajusta manual aceste valori accesand butonul "Editare 07.2019" accesibil in Listare>>Liste. Dupa modificarea numarului de zile din cele doua perioade, trebuie sa bifati rubrica "Blocare distributie zile", pentru a pastra distributia propusa.
Se procedeaza similar si in cazul veniturilor. Daca aveti operat salariul net, nu este permisa blocarea distributiei venitului brut. Daca doriti ajustarea acestuia, trebuie ca in Operare>>Pontaj sa introduceti sporul rezultat din calculul Net>Brut pe rubrica de diferente, si sa lasati necompletata rubrica Salar net.
Dupa ce efectuati modificari in distribuirea zilelor sau a veniturilor, va trebui sa apasati butonul de calcul din Operare>>Pontaj.
Vor trebui depuse declaratii rectificative pentru firmele din domeniul constructiilor, pana in data de 5 ianuarie 2020 (60 de zile de la aparitia programului de asistenta).
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_061219.zip).
Inainte de a reface calculul, verificati in Nomenclatoare>>Parametri sa aveti bifata rubrica "Scutiri cf. OUG43/2019".
Se da un calcul in Operare>>Pontaj.
Aveti la dispozitie pe Listare>>Liste>>Detaliere 07.2019, unde vi se genereaza un fisier excel cu doua foi. Prima detaliaza acordarea facilitatilor fiscale in constructii conform art.60 pct.5 din Codul Fiscal pe perioadele 1-21.07 respectiv 22-31.07, iar a doua foaie detaliaza impartirea concediilor medicale pe cele doua perioade. Acestea sunt utile pentru verificare si se pot prezenta organului de control pentru a dovedi realitatea datelor inscrise centralizat in cadrul sectiunilor A.1si B.4 ale D112.
In situatia in care distribuirea automata a zilelor si a veniturilor pe cele doua perioade nu este conforma realitatii, puteti ajusta manual aceste valori accesand butonul "Editare 07.2019" accesibil in Listare>>Liste. Dupa modificarea numarului de zile din cele doua perioade, trebuie sa bifati rubrica "Blocare distributie zile", pentru a pastra distributia propusa.
Se procedeaza similar si in cazul veniturilor. Daca aveti operat salariul net, nu este permisa blocarea distributiei venitului brut. Daca doriti ajustarea acestuia, trebuie ca in Operare>>Pontaj sa introduceti sporul rezultat din calculul Net>Brut pe rubrica de diferente, si sa lasati necompletata rubrica Salar net.
Dupa ce efectuati modificari in distribuirea zilelor sau a veniturilor, va trebui sa apasati butonul de calcul din Operare>>Pontaj.
Vor trebui depuse declaratii rectificative pentru firmele din domeniul constructiilor, pana in data de 5 ianuarie 2020 (60 de zile de la aparitia programului de asistenta).
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_061219.zip).
VertiSal Actualizarea 145 din 21.11.2019
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_211119.zip).
A fost corectata validarea numarului de asigurati pentru care angajatorul datoreaza contributii pentru concedii si indemnizatii.
A fost corectata validarea numarului de asigurati pentru care angajatorul datoreaza contributii pentru concedii si indemnizatii.
VertiSal Actualizarea 144 din 20.11.2019
*A fost modificata declaratia D112, astfel incat sa nu se mai completeze rubrica "Baza de calcul a indemnizatiei de somaj" pentru angajatii marcati ca pensionari. Ultimul validator ANAF, genereaza o eroare daca rubrica este completata.
*Daca la validarea declaratieii D112 obtineti atentionarea de mai jos:
"A: validari globale
Numar de asigurati pentru care angajatorul datoreaza contributii pentru concedii si indemnizatii eronat
atentionare regula: A25: B_sanatate..." ,
puteti sa transmiteti declaratia. Mesajul apare din cauza unei erori a validatorului pus la dispozitie de catre ANAF.
*Daca la validarea declaratieii D112 obtineti atentionarea de mai jos:
"A: validari globale
Numar de asigurati pentru care angajatorul datoreaza contributii pentru concedii si indemnizatii eronat
atentionare regula: A25: B_sanatate..." ,
puteti sa transmiteti declaratia. Mesajul apare din cauza unei erori a validatorului pus la dispozitie de catre ANAF.
VertiSal Actualizarea 143 din 11.11.2019
*A fost modificat calculul facilitatilor acordate firmelor din domeniul constructiilor conform Ord.3063/2019 si OUG43/2019, începând cu 01.07.2019.
Incepand cu 22 iulie 2019, pentru contractele de munca, conditia pentru a beneficia de facilitati este salariul de incadrare de cel putin 3000 lei cu norma intreaga si proportional pentru fractiune de norma, respectiv salariu de incadrare de peste 17,928 lei/ora pentru programul de lucru exprimat in ore/luna. Pentru alte raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor decat contractele de munca (contract de administrare, de mandat, ...), facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca venitul brut lunar realizat sa fie cel putin egal cu 3.000 lei.
Vor trebui depuse declaratii rectificative pentru firmele din domeniul constructiilor, pana in data de 5 decembrie 2019 (30 de zile de la aparitia programului de asistenta).
Recomandam sa mai asteptati pentru trimiterea declaratiilor rectificative, aplicatia de validare pusa la dispozitie de ANAF va mai suferi probabil unele modificari.
*A fost modificata declaratia 112, in conformitate cu Ord. 3063/2019 si instructiunile publicate pe site-ul ANAF.
Se declara defalcat veniturile pentru care se acorda facilitati respectiv cele pentru care nu se acorda.
Se declara baza de calcul si impozitul scutit pentru contractele scutite de impozit (handicap, creare programe calculator, cercetare, s.a.)
*Au fost introduse rubrici pentru declararea in D112 a informatiilor privind detasarile. Pe Operare>>Date despre salariati, in dreapta aveti butonul "Detasare". Aici se pot preciza codul fiscal si perioada detasarii pentru detasarile in/din Romania, respectiv statul in/din care se face detasarea pentru alte state. Aceste informatii se transmit in declaratia D112. Se poate raporta pentru un contract doar o singura detasare intr-o luna.
*Odata aplicata modificarea, calculul salarial pentru firmele din domeniul constructiilor se va face conform OUG 43/2019 si Ord. 3063/2019, incepand cu luna iulie 2019.
Pentru a reveni la modul de calcul anterior OUG 43, doar pentru verificari/identificarea diferentelor, in lunile iulie-octombrie 2019 aveti la dispozitie in Nomenclatoare>>Parametri, rubrica "Scutiri cf.OUG 43/2019", care nebifata determina calculul conform legislatiei anterioare, iar bifata determina calculul conform legislatiei curente.
Atentie! Dupa ce efectuati eventuale verificari, rubrica "Scutiri cf.OUG 43/2019" trebuie sa ramana bifata!
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_051119.zip).
Incepand cu 22 iulie 2019, pentru contractele de munca, conditia pentru a beneficia de facilitati este salariul de incadrare de cel putin 3000 lei cu norma intreaga si proportional pentru fractiune de norma, respectiv salariu de incadrare de peste 17,928 lei/ora pentru programul de lucru exprimat in ore/luna. Pentru alte raporturi juridice generatoare de venituri din salarii si asimilate salariilor decat contractele de munca (contract de administrare, de mandat, ...), facilitatile fiscale se acorda numai daca este indeplinita conditia ca venitul brut lunar realizat sa fie cel putin egal cu 3.000 lei.
Vor trebui depuse declaratii rectificative pentru firmele din domeniul constructiilor, pana in data de 5 decembrie 2019 (30 de zile de la aparitia programului de asistenta).
Recomandam sa mai asteptati pentru trimiterea declaratiilor rectificative, aplicatia de validare pusa la dispozitie de ANAF va mai suferi probabil unele modificari.
*A fost modificata declaratia 112, in conformitate cu Ord. 3063/2019 si instructiunile publicate pe site-ul ANAF.
Se declara defalcat veniturile pentru care se acorda facilitati respectiv cele pentru care nu se acorda.
Se declara baza de calcul si impozitul scutit pentru contractele scutite de impozit (handicap, creare programe calculator, cercetare, s.a.)
*Au fost introduse rubrici pentru declararea in D112 a informatiilor privind detasarile. Pe Operare>>Date despre salariati, in dreapta aveti butonul "Detasare". Aici se pot preciza codul fiscal si perioada detasarii pentru detasarile in/din Romania, respectiv statul in/din care se face detasarea pentru alte state. Aceste informatii se transmit in declaratia D112. Se poate raporta pentru un contract doar o singura detasare intr-o luna.
*Odata aplicata modificarea, calculul salarial pentru firmele din domeniul constructiilor se va face conform OUG 43/2019 si Ord. 3063/2019, incepand cu luna iulie 2019.
Pentru a reveni la modul de calcul anterior OUG 43, doar pentru verificari/identificarea diferentelor, in lunile iulie-octombrie 2019 aveti la dispozitie in Nomenclatoare>>Parametri, rubrica "Scutiri cf.OUG 43/2019", care nebifata determina calculul conform legislatiei anterioare, iar bifata determina calculul conform legislatiei curente.
Atentie! Dupa ce efectuati eventuale verificari, rubrica "Scutiri cf.OUG 43/2019" trebuie sa ramana bifata!
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_051119.zip).
VertiSal Actualizarea 142 din 05.09.2019
*A fost adaugata optiunea de a restrictiona accesul utilizatorilor în aplicatie la nivel de societate, cu drepturi nelimitate sau acces doar la liste si adeverinte.
Pentru detalii, studiati fisierul de asistenta (help) pe sectiunea "Generalitati", pagina "Utilizator si parola".
Daca doriti restrictionarea accesului la aplicatie, dar nu aveti mai multi utilizatori, sau toti utilizatorii au acces nelimitat în toate societatile, utilizatii vechea optiune "Parola la nivel de aplicatie".
*Incepand cu luna 08 2019, pe Nomenclatoare>>Parametri, puteti introduce descrieri alternative pentru clarificarea tipului de ore suplimentare (maxim 6 caractere). Acestea inlocuiesc cifrele 1,2 si 3 din dreptul orelor suplimentare in fluturasi si statul de plata detaliat - partea realizari, iar in pontaj apare la trecerea/tinerea mausului deasupra textului "Numar ore", din zona "Ore suplimentare".
*Pe Nomenclatoare>>Nomenclator elemente pontaj, se permite modificarea denumirii pentru elementele prestabilite "Spor ore suplimentare" si "Spor rezultat din calcul invers Net-Brut".
Pentru detalii, studiati fisierul de asistenta (help) pe sectiunea "Generalitati", pagina "Utilizator si parola".
Daca doriti restrictionarea accesului la aplicatie, dar nu aveti mai multi utilizatori, sau toti utilizatorii au acces nelimitat în toate societatile, utilizatii vechea optiune "Parola la nivel de aplicatie".
*Incepand cu luna 08 2019, pe Nomenclatoare>>Parametri, puteti introduce descrieri alternative pentru clarificarea tipului de ore suplimentare (maxim 6 caractere). Acestea inlocuiesc cifrele 1,2 si 3 din dreptul orelor suplimentare in fluturasi si statul de plata detaliat - partea realizari, iar in pontaj apare la trecerea/tinerea mausului deasupra textului "Numar ore", din zona "Ore suplimentare".
*Pe Nomenclatoare>>Nomenclator elemente pontaj, se permite modificarea denumirii pentru elementele prestabilite "Spor ore suplimentare" si "Spor rezultat din calcul invers Net-Brut".
VertiSal Actualizarea 141 din 03.08.2019
*A fost actualizat fisierul continand nomenclatorului AVIZE DE MUNCA aferent Registrului de Evidenta a Salariatilor corespunzator versiunii 6.0.7, acesta a fost omis in actualizarea anterioara.
VertiSal Actualizarea 140 din 01.08.2019
*A fost actualizat Registrul de Evidenta a Salariatilor corespunzator versiunii 6.0.7 a aplicatiei REVISAL pusa la dispozitie de catre ITM, care implementeaza HG 905/2017:
-Actualizarea COR, in conformitate cu ordinele de modificare si completare a Clasificarii Ocupatiilor din Romania emise pana la 7.03.2019
-Actualizarea nomenclatorului SPORURI, indemnizatii si alte adaosuri uzuale - PREDEFINITE
-Actualizarea nomenclatorului TEMEIURI SUSPENDARE: adaugate OUG 111/2010 Art. 11 alin. 2 si OUG 111/2010 Art. 31 alin. 1 si eliminate OUG 111/2010 Art.6 alin.1 si Art. 52 alin. 1litera A
-Actualizarea nomenclatorului TIPURI DE CONTRACTE DE MUNCA : adaugate Contract individual de munca tineri dezavantajati (CTD) si Contract individual de munca cu clauza de telemunca (CCT )
-Actualizarea nomenclatorului AVIZE DE MUNCA : adaugat Lucratori au pair , eliminate Sportivi si Nominala
-Se elimina restrictionarea modificarii clauzelor contractelor DETASATE.
-Pentru clientii care utilizeaza VertiRVS (pentru pastrarea Registrului de evidenta a salariatilor gestionat in VertiSal, la sediul angajatorului, atunci cand serviciile de personal-salarizare sunt externalizate), actualizarea la sediul angajatorului se va face odata cu primul export transmis.
*In cazul concediilor medicale in continuare, s-a adaugat o avertizare daca se opereaza un alt cod diagnostic fata de concediul initial.
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_26062019.zip).
-Actualizarea COR, in conformitate cu ordinele de modificare si completare a Clasificarii Ocupatiilor din Romania emise pana la 7.03.2019
-Actualizarea nomenclatorului SPORURI, indemnizatii si alte adaosuri uzuale - PREDEFINITE
-Actualizarea nomenclatorului TEMEIURI SUSPENDARE: adaugate OUG 111/2010 Art. 11 alin. 2 si OUG 111/2010 Art. 31 alin. 1 si eliminate OUG 111/2010 Art.6 alin.1 si Art. 52 alin. 1litera A
-Actualizarea nomenclatorului TIPURI DE CONTRACTE DE MUNCA : adaugate Contract individual de munca tineri dezavantajati (CTD) si Contract individual de munca cu clauza de telemunca (CCT )
-Actualizarea nomenclatorului AVIZE DE MUNCA : adaugat Lucratori au pair , eliminate Sportivi si Nominala
-Se elimina restrictionarea modificarii clauzelor contractelor DETASATE.
-Pentru clientii care utilizeaza VertiRVS (pentru pastrarea Registrului de evidenta a salariatilor gestionat in VertiSal, la sediul angajatorului, atunci cand serviciile de personal-salarizare sunt externalizate), actualizarea la sediul angajatorului se va face odata cu primul export transmis.
*In cazul concediilor medicale in continuare, s-a adaugat o avertizare daca se opereaza un alt cod diagnostic fata de concediul initial.
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_26062019.zip).
VertiSal Actualizarea 139 din 19.06.2019
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_18062019.zip).
VertiSal Actualizarea 138 din 06.06.2019
*A fost corectata, incepand cu luna aprilie 2019, rotunjirea cotei din impozitul pe salariu care poate fi directionata pentru sustinerea entitatilor nonprofit, precum si pentru acordarea de burse private astfel incat suma sa nu depaseasca 3.5%. Existau cazuri cand suma rezultata, fiind rotunjita la intreg uneori prin adaos, depasea procentul de 3,5% si genera o eroare la validare.
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_04062019.zip).
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_04062019.zip).
VertiSal Actualizarea 137 din 04.06.2019
*Incepand cu luna aprilie 2019, a fost modificata declaratia D112 prin Ord.2165/2019 publicata in MO 404/23.05.2019.
A fost adaugata in Nomenclator>>Parametri rubrica "CAEN conctructii", unde se poate selecta un cod din lista, pentru situatia in care CAEN-ul principal nu este din domeniul constructiilor, dar societatea desfasoara o activitate preponderenta in domeniul constructiilor - pentru a se putea beneficia de facilitati.
NU este nevoie sa intocmiti declaratii rectificative pentru luna aprilie. Ordinul 2165 a aparut in 23.05.2019, dar are aplicabilitate incepand cu luna aprilie.
* Incepand cu luna aprilie 2019, cota maxima din impozitul pe salariu care poate fi directionata pentru sustinerea entitatilor nonprofit, precum si pentru acordarea de burse private este de 3.5% (L.30/10.01.2019)
Se solicita informatii suplimentare pentru acordarea de burse private(CNP beneficiar, cota distribuita - care inainte era 2%).
*Incepand cu luna mai 2019, se retine CAS din veniturile zilierilor (OUG 26/2019).
A fost copiat in .\VertiSal\Utile, fisierul PtImportZilieri2019LL.xls, care poate fi completat cu veniturile zilierilor in vederea importului in VertiSal.
Au fost adaugate coloanele "CAS", "Nr.zile lucrate" si "Compart".
Pe coloana Compart se poate completa compartimentul (care in prealabil trebuie sa existe in VertiSal>>Nomenclatoare>>Compartimente), pe care au activat zilierii, util in situatia in care aveti zilieri care lucreaza intr-un punct de lucru, pentru raportarea corespunzatoare a impozitului in sectiunea F2 a D112. Daca nu se completeaza, impozitul se va cumula pe CUI sediu principal.
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_30052019.zip).
A fost adaugata in Nomenclator>>Parametri rubrica "CAEN conctructii", unde se poate selecta un cod din lista, pentru situatia in care CAEN-ul principal nu este din domeniul constructiilor, dar societatea desfasoara o activitate preponderenta in domeniul constructiilor - pentru a se putea beneficia de facilitati.
NU este nevoie sa intocmiti declaratii rectificative pentru luna aprilie. Ordinul 2165 a aparut in 23.05.2019, dar are aplicabilitate incepand cu luna aprilie.
* Incepand cu luna aprilie 2019, cota maxima din impozitul pe salariu care poate fi directionata pentru sustinerea entitatilor nonprofit, precum si pentru acordarea de burse private este de 3.5% (L.30/10.01.2019)
Se solicita informatii suplimentare pentru acordarea de burse private(CNP beneficiar, cota distribuita - care inainte era 2%).
*Incepand cu luna mai 2019, se retine CAS din veniturile zilierilor (OUG 26/2019).
A fost copiat in .\VertiSal\Utile, fisierul PtImportZilieri2019LL.xls, care poate fi completat cu veniturile zilierilor in vederea importului in VertiSal.
Au fost adaugate coloanele "CAS", "Nr.zile lucrate" si "Compart".
Pe coloana Compart se poate completa compartimentul (care in prealabil trebuie sa existe in VertiSal>>Nomenclatoare>>Compartimente), pe care au activat zilierii, util in situatia in care aveti zilieri care lucreaza intr-un punct de lucru, pentru raportarea corespunzatoare a impozitului in sectiunea F2 a D112. Daca nu se completeaza, impozitul se va cumula pe CUI sediu principal.
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_30052019.zip).
VertiSal Actualizarea 136 din 10.05.2019
*La accesarea pentru o firma a altei luni decat ultima luna deschisa, au fost adaugate indicii vizuale pentru a avertiza utilizatorul asupra faptului ca luna accesata nu este ultima deschisa. Pe: Operare>>Date despre salariati, Operare>>Pontaj, Operare>>Acte aditionale, Operatii de grup, Raportari>>Revisal, in dreapta-sus, luna si numarul de zile si ore lucratoare din luna apar cu font rosu si prezinta detalii suplimentare daca pozitionati mouse-ul deasupra textului.
Adaugarile de salariati, de acte aditionale, raportarea registrului de evidenta a salariatilor, trebuie efectuate numai in ultima luna deschisa, cu exceptia situatiei cand aveti intentia sa inchideti din nou luna, care are insa ca efect reinitializarea lunii urmatoare deja deschise.
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_09052019.zip).
Adaugarile de salariati, de acte aditionale, raportarea registrului de evidenta a salariatilor, trebuie efectuate numai in ultima luna deschisa, cu exceptia situatiei cand aveti intentia sa inchideti din nou luna, care are insa ca efect reinitializarea lunii urmatoare deja deschise.
*A fost actualizat programul folosit la validarea declaratiilor 112, pus la dispozitie de ANAF (D112_09052019.zip).
VertiSal Actualizarea 135 din 23.04.2019
*Pentru angajatorii care desfasoara activitatea principala in domeniul constructiilor, avand cel putin un angajat care beneficiaza de scutiri, pentru lunile ianuarie-martie 2019, in D112, anexa 1, a fost adaugata o pozitie cu sume 0 pentru creanta "CAM datorata de angajatorii din sectorul constructiilor cf.art.2 alin(2), art.220^1 si art.220^3 alin.(2) din L227/2015". Aceasta are rolul de a clarifica interpretarea declaratiilor rectificative.
*A fost corectata afisarea procentului contributiei la sanatate pe fluturasi salariu.
*A fost corectata afisarea procentului contributiei la sanatate pe fluturasi salariu.